|
Dit is een aandoening van het bindweefsel in je hand. Het verdikt, harde knobbels en draden in de binnenkant van de hand en als het erger wordt kun je je vinger niet meer strekken.
Lastig. Er is niet veel aan te doen, als het erg is kun je een kleine operatie krijgen zodat de strengen doorgesneden worden. Dit gebeurt bij de plastisch chirurg. Het is vaker bij mensen, en vooral mensen die ouder dan 50 zijn. Na een operatie of breuk in je hand kan het ook gebeuren. Is er iets natuurlijks aan te doen? Een vriendin merkte dat door dagelijks een uur viool spelen het minder werd, maar dit is niet voor iedereen weggelegd... Er zijn ervaringen dat zalf met mierezuur of wespezuur het proces kan verzachten, formica zalf of vespro carbro zalf van Weleda. Dit zijn zachte zalven, twee keer per dag aanbrengen. Zowel mierezuur als gif van wespen werkt oplossend in de natuur. Ik heb er beperkte ervaring mee , en bij dat geval bleef de verdikking stabiel. Niet gebruiken bij bekende overgevoeligheid.
0 Comments
Leave a Reply. |
AuteurSchrijf iets over jezelf. Het hoeft niet heel uitgebreid te zijn, een overzicht is genoeg. Archieven
Mei 2026
Categorieën |